Kiedy skorzystać z pomocy?

Dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia i pomocy psychologicznej  często mają problemy z zachowaniem w szkole i relacjach rówieśniczych. Jeśli Twoje dziecko wraca ze szkoły smutne lub rozdrażnione, otrzymuje coraz więcej uwag a Wasze wspólne rozmowy nie przynoszą rezultatów to znak, żeby skontaktować się z psychologiem. Pewne problemy same nie miną a wręcz przeciwnie, mogą przyczynić się do pogłębienia poczucia krzywdy u dziecka i doświadczeń traumatycznych.

Jaka pomoc psychologiczna dla dzieci i rodziców?

Konsultacje 

W przypadku trudności wychowawczych i niepokojącego zachowania dziecka, rodzice zgłaszają się sami lub z dzieckiem  i przedstawiają problem. Wówczas planujemy dalszy kontakt i formy pomocy

Terapia

Terapia psychologiczna indywidualna. Grupowe zajęcia TUS dla dzieci rozwijające umiejętności społeczne.

Mediacje rodzinne

W wielu sytuacjach pomoc dziecku wymaga włączenia całej rodziny i wspólnej "NARADY". Niezwykle skuteczna interwencja w przypadku częstych konfliktów dziecka z rodzicami, buntu i innych trudności wychowawczych.

 
ZAJĘCIA TUS  DEDYKOWANE SĄ DLA DZIECI:
  • nieśmiałych i wycofanych
  • nadpobudliwych
  • wybuchowych, konfliktowych
  • przejawiających lęk społeczny
  • przejawiających trudności w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi
  • posiadających niskie poczucie własnej wartości
  • mających trudności w integracji z grupą i tworzeniu bliskich relacji
  • posiadających trudności w wyrażaniu swoich emocji i komunikacji
  • odczuwających samotność i wyizolowanie
  • z Zespołem Aspergera, afazją, fobią społeczną, ADHD, ADD, dysleksją, nieśmiałością, stanami depresyjnymi
KORZYŚCI DLA DZIECKA:
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • rozumienie siebie i swoich emocji
  • kontrola emocji
  • samodzielność w rozwiązywaniu problemów
  • panowanie nad złością
  • większa wiara w siebie
  • rozmawianie o swoich trudnościach z innymi, poszukiwanie rozwiązań
KORZYŚCI DLA RODZICA:
  • konsultacje i wsparcie psychologiczne
  • wsparcie dziecka w rozwoju społecznym
  • wsparcie dziecka w radzeniu sobie z problemami
  • wsparcie rodzica w radzeniu sobie z problemami wychowawczymi

Programy zajęć TUS w zarysie:

  • integracja
  • poznawanie mocnych stron
  • trening komunikacji
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami
  • rozwiązywanie konfliktów
  • radzenie sobie ze stresem
  • przyjaźń – budowanie trwałych relacji,
  • trening kreatywności
  • trening asertywności             
  • rozwijanie zainteresowań – formy spędzania czasu wolnego
  • bieżące omawianie  problemów i ważnych spraw
TUS dla najmłodszych grupa 4-5-6 lat.
Doskonalenie kompetencji społecznych u najmłodszych dzieci realizuje się głównie poprzez zabawę i stymulację rozwoju psychoruchowego.Dlatego stworzyliśmy unikatowy program zawierający elementy:
  • Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
  • Uważności Żabki dla najmłodszych
  • psychoedukacji
  • stymulacji rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego
  • muzykoterapii
  • ćwiczenia kompetencji wychowawczych dla rodziców
  • i inne
CEL ZAJĘĆ:
  • wzmacnianie pewności siebie
  • zwiększenie samoświadomości (czucia siebie)
  • doskonalenie samokontroli
  • rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji
  • nauka radzenia sobie ze stresem, lękiem, złością
  • nawiązywanie znajomości i zabawy w grupie rówieśniczej
W spotkaniach czynny udział biorą również rodzice, którzy będą ćwiczyć razem z dziećmi. Doświadczając wspólnej radości, bliskości i więzi emocjonalnej.

Zapisy - procedura (grupy szkolne)

  1. Spotkanie kwalifikacyjne  - konsultacja indywidualna z psychologiem     prowadzącym. W spotkaniu bierze udział   dziecko i rodzic, wstępna diagnoza trudności dziecka, kwalifikacja do grupy TUS lub innych form pomocy psychologicznej (podczas promocji usługa BEZPŁATNA)
  2. Analiza dokumentacji  - opinia PPP, orzeczenia, opinia wychowawcy.
  3.  Formalności  - zapoznanie rodzica z regulaminem uczęszczania dziecka na zajęcia, uzyskanie zgody i podpisu rodzica  
  4. Tworzenie grupy - właściwy dobór dzieci pod względem wiekowym z uwzględnieniem rodzaju trudności oraz możliwości rozwojowych, tworzenie zróżnicowanej grupy.
  5.  Decyzja o przyjęciu do grupy -  informowanie rodziców o przyjęciu do grupy, ustalenie terminu pierwszego spotkania dzieci.
  6. Dokonanie płatności  - przed przystąpieniem dziecka do zajęć, należy uiścić opłatę, warunki płatności są zawarte w regulaminie.
  7. Konsultacja w trakcie zajęć, po zakończeniu zajęć - przewiduje się spotkanie z rodzicami w trakcie trwania spotkań TUS w celu omówienia ważnych spraw, problemów dziecka i stworzenia planu współpracy związanej z ich rozwiązaniem. Może być to również kontakt telefoniczny. Na koniec zajęć planujemy spotkanie z rodzicami  dotyczące podsumowania, oceny postępów, efektywności.
GRUPA PRZEDSZKOLNA
Diagnoza i wsparcie w trakcie zajęć. Rodzic zapoznaje się z regulaminem zajęć, przesyła kartę zgłoszenia i dokonuje opłaty za cały miesiąc "z góry".

Czas i częstotliwość spotkań

Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu przez 60 minut, przez cały rok szkolny. Miejsce zajęć:
TUS grupa 10-12lat, wtorki g.16:30-17:30 pl. Teatralny 3
TUS grupa 13-16lat, wtorki g.17:45-18:45 pl. Teatralny 3

TUS grupa 8-9 lat, środy  gr I 16:00-17:00, gr II17:10-18:10
ul. Dubois - rekrutacja w toku

TUS przedszkolaki I, poniedziałki g. 16:00-17:00, g.17:10-18:10 ul.
Dubois 33-35a, "Krzywy Komin"